.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد کشور در تولید نرم افزارهای دینی وگردشگری

نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مازندران از آغاز هفته جاری در مرکز استان آغاز شد که در این نمایشگاه تعدادی از مدیران غرفه های رسانه های دیجیتال که خود تولید کننده نرم افزار نیز هستند از کپی برداری نرم افزارهای ایرانی انتقاد کرده و خواستار توجه بیشتر متولیان وزارت ارشاد برای ساماندهی امور شدند.

به گزارش شمال نیوز ، این عده همچنین از رشد تولید نرم افزارهای دینی و مذهبی در کشور ابراز خرسندی کرده و افزودند: در کشور دینی و اسلامی ایران این نرم افزارها از مشتریان بالایی برخوردار هستند.

مهدی خداپرستی تولید کننده یک شرکت نرم افزاری در خصوص وضعیت نرم افزار تولید داخل گفت: ‌در حال حاضر نرم افزارها کپی از روی نرم افزارهای مشابه خارجی هستند اما وضعیت در حال جایگیری است و امید است بتوان تا چند سال آینده به جای استفاده از کپی، خودمان تولید کنیم.

وی در رابطه با تاثیر برگزاری نمایشگاه های این چنینی در بازار نرم افزاری ایران، افزود: ‌تنوع محصول در نمایشگاه و قرار گرفتن شرکت های مختلف در کنار یکدیگر منجر به شکست قیمت محصولات می شود که مصرف کننده می تواند هم از کاهش قیمت و هم از فراوانی محصولات بهره مند شود.

خداپرستی در خصوص روند توسعه و رشد نرم افزارهای تولید داخل در بازارهای خارجی اظهار داشت: ‌ایران در خصوص نرم افزارهای قرآنی و گردشگری که مختص خودمان است رشد دارد اما هنوز به جایگاه خود در بین ملل مختلف دست نیافته است.

امین حیدری مسئول غرفه کیمیاگستر نصر، تولید کننده نرم افزارهای کاربردی و آموزشی در خصوص وضعیت نمایشگاه در رابطه با وضعیت نرم افزارهای ایران در بازارهای خارجی اظهار داشت: ایران در این زمینه دارای پتانسیل است و باید بر روی افکار ایرانی سرمایه گذاری شود تا به آن سوی مرزها نروند.

امینی در خصوص وضعیت نرم افزارهای ایرانی گفت: ‌بسیاری از نرم افزارهای تولید داخل، کپی از محصولات خارجی هستند که با قیمت بسیار نازل در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند.

وی فروش نرم افزارها را از مزیتهای نمایشگاه دانست و تصریح کرد: ‌افراد پس از خریداری به دنبال مدل های جدیدتر برنامه ها نیز خواهند بود.

امیر رجبی، مسئول غرفه توسعه فناوری اطلاعات نیاز در بیان وضعیت نرم افزارهای داخلی تصریح کرد: ‌استفاده از نرم افزارها در کلانشهرها از عمومیت بیشتری برخوردار است اما در شهرهای کوچکتر و باتوجه به وضعیت جغرافیایی آن منطقه می توان گفت که به طور عمده استفاده نمی شود.

وی وضعیت نرم افزارهای ایران در بازارهای جهانی را مطلوب ندانست و افزود: تا رسیدن به ردیف های جهانی فاصله زیادی وجود دارد.

شهروز زمانی مسئول غرفه درسا آوازگستر، تولید کننده نرم افزارهای فرهنگی، هنری و ادبی گفت:‌ ‌استفاده از نرم افزار آنگونه که باید در میان مردم نهادینه نشده و برخی حتی نمی دانند چه نرم افزارهایی در کشور تولید می شود بنابراین برای معرفی شرکتهای تولیدکننده نرم افزار، بهترین مکان نمایشگاه ها هستند.

زمانی در خصوص وضعیت نرم افزارهای ایرانی در بازارهای بین المللی ابراز داشت که در این زمینه هنوز کار بنیادی صورت نگرفته و به نوعی نرم افزارهای داخلی ترجمه ای از نرم افزارهای خارجی هستند و از علم دیگران در این زمینه استفاده شده است.

وی از مزیتهای نمایشگاه را شناخته شدن نرم افزارهای ایرانی بین خانواده ها دانست و گفت: ‌نرم افزارهای داخلی با قیمت مناسب در نمایشگاه در دسترس اقشار مختلف قرار می گیرد.

مهدی سیف تبریزی از شرکت رویاپردازان فردا، تولید کننده نرم افزارهای عمومی در رابطه با ویژگی برگزاری نمایشکاه گفت: معمولا در ایران نرم افزارها به صورت غیرقانونی از طریق شکستن قفل نرم افزارهای خارجی تولید می شوند و به همین علت بسیاری از بخش های اصلی نرم افزار باز نمی شود.

تبریزی گفت: ‌از نظر تولید در وضعیت خوبی هستیم و حمایت ارشاد باید بیشتر و موانع بر سر راه باید کمتر شود.

ابوالفضل عابدین پور مسئول خدمات اینترنتی تبیان شهرستان ساری در خصوص نرم افزارهای داخلی گفت: ‌عمده این محصولات تحت کنترل نیستند و به فکر و روحیات کودکان آسیب می رساند.

وی در خصوص وضعیت نرم افزارهای تولید داخل در بازارهای جهانی اظهار داشت: ‌در این زمینه روند رو به رشدی نداریم و در سطح پایینی قرار گرفته ایم و مسئولان امر بیشتر باید توجه کنند زیرا مهم است در بحث رسانه ای دقت و قدرت کافی داشته باشیم.

وی افزود: ‌مجموعه تبیان در بخش تولید نرم افزارهای قرآنی با بیش از یکصد عنوان، مشغول به فعالیت است. ‌

استاندار مازندران نیز در این خصوص با اشاره به سیطره دهکده جهانی در جهان اظهار داشت: رسانه دیجیتال نقش اساسی در برخورد با جنگ نرم دشمن دارند.

سید علی اکبر طاهایی افزود: ابزار رسانه ای اکنون به کمک انسان آمده و سیطره عظیمی را در جهان فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های دیجیتال در دنیای مجازی می توانند ارتباط کشورهای جهان را با یکدیگر برقرار کنند و نقش اساسی در آگاهی بخشی جامعه ایفاء می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز معتقد است: نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی ها و سرگرمی های دیجیتال، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، هنرهای دیجیتال، فناوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال از جمله بخشهای این نمایشگاه محسوب می شود.

هادی ابراهیمی هدف از برگزاری نمایشگاه را ایجاد جایگاه معتبر رسمی نرم افزارهای فرهنگی، جریان سازی برای تولید نرم افزارها، توسعه زبان و خط فارسی در دنیای مجازی، افزایش رقابت و هم افزایی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: متخصصان و مدیران مرتبط با رسانه های دیجیتال در این نمایشگاه دستاوردها و فعالیتهای خود را جهت آشنایی عموم و شرکتهای مختلف به نمایش می گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از جمعیت جوان کشور به عنوان اصلی ترین جامعه هدف رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه یاد کرد و گفت: میانگین سنی 90 درصد از مخاطبان اینترنت و بازی های رایانه ای کشور کمتر از 25 سال است.

وی افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال در شرایطی صورت می گیرد که کشور ما در شرایط گذار به مرحله ای جدید و مدرن به سر می برد و برپایی این جشنواره می تواند نقش موثر و هدفمندی در جریان این انتقال و گذار ایفا کند.

مدیرکل ارشاد مازندران تصریح کرد: در حال حاضر جامعه دچار معضل برخورد با مبانی مدرن موجود در رسانه های دیجیتال بوده و تاکنون به واردات این تکنولوژی ها اقدام کرده اما فرهنگسازی لازم در این زمینه ها انجام نشده است و چنین نمایشگاهی می تواند موجبات آشنایی عموم مردم را با رسانه های دیجیتال فراهم کند.

به گزارش شمال نیوز ، نمایشگاه سراسری رسانه های دیچیتال مازندران در نخستین تجربه خود توانسته بسیاری از نیازهای مخاطبان خودا که عمدتا دانشجو و تحصیلکرده بوده را رفع کند.

همسایگی مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند زمینه حضور این کشورها در بازارهای مازندران و تقویت بازار صادرات استان را در آن کشورها فراهم آورد.

نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال مازندران تا شنبه 30 آبان آماده بازدید از علاقمندان است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.